Logo Sakskøbing Skole

Skolens profil

SAKSKØBING SKOLE GØR EN POSITIV FORSKEL FOR BØRN OG UNGE

• På Sakskøbing Skole vil vi i samarbejde med forældrene skabe en skole med trivsel og tryghed.
  • På Sakskøbing Skole vil vi styrke elevernes selvværd, så de kan udvise tolerance, åbenhed og respekt for sig selv og andre.
  • På Sakskøbing Skole vil vi arbejde for, at eleverne bevarer lysten til at lære og være nysgerrige.
  • På Sakskøbing Skole vil vi arbejde for, at lærere/pædagoger får optimale betingelser for at løse deres opgaver.

På Sakskøbing Skole lægger vi vægt på faglighed, sundhed og bevægelse. Med ni klasser på 7.-9. klassetrin har vi stor erfaring i udskoling til ungdomsuddannelserne. Det er meget vigtigt, at Sakskøbing Skole – i samarbejde med forældrene - giver gode rammer for trivsel og udvikling, for det er forudsætningen for læring.

Det er vores opgave kompetent at lede en undervisning, der passer til vores elever. Vi forventer, at vi i samarbejde med hjemmene hjælper vores elever med at få mest muligt ud af undervisningen. Vi forventer selvfølgelig også, at eleverne gør, hvad de kan.

Vi er forstående, lyttende og tydelige. Og vi reagerer hurtigt på eventuelle problemer over for forældre og elever. De voksne samarbejder og bakker hinanden op – hele vejen rundt. Teamet arbejder sammen om trivsel for den enkelte elev og for klassen.

Vi tager os selvfølgelig af elever med særlige behov, blandt andet har vi forskellige samtale-grupper. Basen er et særligt specialundervisningstilbud for børn på 6.-9. klassetrin med følelsesmæssige, kognitive, faglige eller sociale udfordringer.

Vi passer godt på hinanden – og vi passer godt på vores bygninger.