Logo Sakskøbing Skole

Om Sakskøbing Skole

Sakskøbing Skole: En positiv forskel for børn og unge

Sakskøbing Skole er beliggende i fredeligt villakvarter – i gåafstand fra station og haller. Der er velholdte fysiske rammer og attraktive udeområder med mange lege- og opholdsfaciliteter.

Vi lægger vægt på faglighed, sundhed og trivsel. Det ses på vores fordeling af lektioner (50 minutters lektioner), der er over vejledende timetal, og det faglige indhold (mere idræt og madkundskab).

Vi har cirka 365 elever i 16 klasser med ét spor fra 0.-6. klasse og tre spor fra 7.-9. klasse (vi er overbygningsskole til Ellekildeskolen). Der er i gennemsnit cirka 22 elever i klasserne. Vores karakterer er på niveau, det vil sige, at de svarer til det, man kan forvente med områdets befolkningssammensætning med videre.

Basen er vores integrerede specialundervisningstilbud til elever på 6.-9. klassetrin med faglige, følelsesmæssige, sociale eller kognitive udfordringer. Vi har også forskellige samtalegrupper.

Vi passer godt på hinanden – og vi passer godt på vores bygninger. Et godt fundament for trivsel og udvikling.